27 januari 2011

Dag 4 Vad bjuder jag på för mat

Jag gillar verkligen att göra för mat. Ofta blir det dotterns favorit rätt. Pannkakor så klart. Hinner jag så gör jag gärna egen sylt eftersom att det är lite mer nyttigt.

Jag gillar inte stark mat, bara sådär lagom stark. Jag gör gärna lite olika röror till pasta. Eller varför inte lite räksoppa. Den brukar vara eftertraktad. Med nybakta scones så blir det en klassiskt härlig rätt. Appråpå scones så kan man väl säga att jag gillar att baka. Det måste jag ha ärvt av min mamma. Det blir gärna godsaker jag bakar. prinsesstårta till födelsedagar med egen marsipan, bullar på både tvären och längden. Just nu har det varit kärleksmums ganska länge som varit en favorit. Har även testat att baka med laktosfritt och det blev jättebra. På sommaren fylls mitt kök av doften från nybakta bärpajer. Gärna rabarberpaj i början på sommaren och hela hösten är det förstås äppelpaj. På vintern gör jag gärna massor med bärpajer med mycket vaniljsås till. Gott och bra på alla sätt.

Idag har jag varit hemma hela dagen eftersom dottern har feber. Det kändes rätt bra efter gårdagens elaka behandling från kollegorna. Fick lite besök från grannstallet som red i vår paddock. Kändes bra att vi har en fungerande paddock och att de inte har det. Det blir några extra kronor i plånboken och kanske kan vi spara in lite på så sätt och då ha råd med alla utgifter det här året. En ny vagn till lillhästen. Resan vi ska åka på. Sommarbetet, träningen hos min tränare i en månad och en ny sadel till lillhästen. Dyrt är vad det blir... men det får ordna sig :-)
Kram
Bubblan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar