2 januari 2011

Lat dag!

Idag har det verkligen varit en lat dag. Har städat upp det sista efter nyårsfesten, sovit i soffan och bara latat mig. Gott helt enkelt, passade på att baka tigerkaka också eftersom jag fick en fikagäst i form av min nya medryttare till min äldsta häst. Hon har ridit nån enstaka lektion för mig och det känns bra att hon ska rida mer kontinuerligt. Hon är ambitiös och noggrann i sin ridning något som jag skattar väldigt högt. Att hon dessutom är jättetrevlig och grymt lugn gör ju inte saken sämre heller. Så det här kommer att bli jättebra tror jag.

Det roligaste idag var nog ändå att jag fick ett meddelande från en gammal elev idag. Han gick i samma klass som brorsan och hans kompis. han skrev att han saknade mig som lärare och att han funderade på att dra ihop gänget. Han undrade om jag var intresserad av en sådan grej. Självklart svarade jag ja på den punkten. Känns kul att både vara saknad och att eleverna faktiskt vill träffa lilla mej fastän de blivit stora och börjat i en annan skola. Att jag blev glad över det här är väl ändå dagens underdrift.

Nåväl nu är det nog sovdags ändå.
Kramar
Bubblan

PS är kommer en vad jag tycker härlig sommarbild till. Tänk snart, snart är vi där igen :-) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar