17 februari 2011

Dag 24 Det här får mig att gråta

Jag erkänner frivilligt, jag gråter för precis allt. Blir jag ledsen så gråter jag, blir jag glad så gråter jag, blir jag arg så gråter jag. Och vet du vad det är skitjobbigt. Men jag gör det iaf och jag har lärt mig att leva med det. Men saker jag blir ledsen över är nog om någon sårar mig eller om nån skadar sig illa eller varför inte en riktigt sorglig fil. Sådana saker gråter jag för fast inte så ofta. mer när jag blir arg eller nån är ojuste.

Idag har varit en spännande dag. Jag började dagen med att sitta vid köksbordet och äta frukost. Helt plötsligt hör jag en bil som kör in tutande på gårdsplanen. Ur bilen kliver min veterinär, jag vinkar lite genom köksfönstret och far ut med dottern efter mig.

-Hej! Vad gör du här?  frågar jag.
- Äh jag hade vägarna förbi så hur är det med  hästen.

Veterinären stolpar genom stallet och ut i hagen, kollar på benet på min sparkskadade häst. Ja han ska ha medicin i två tre dagar till. Så var det hunden då! Skulle han vaccineras. Min hund följer glatt med veterinären ned till bilen och blir vaccinerad medan jag springer in i full fart och hämtar vaccinationspappren. Sliter med mig resultatet på maskkontrollen jag gjort på lilla hästen och får ett recept utskrivet. Det blir fyra hundra kronor då säger veterinären. Har du det? Jag betalar glatt och tänker att det är ju vad jag brukar betala för bara vaccination av hunden. Sedan far min veterinär därifrån. jag lite lätt chockad går tillbaka till min frukost. Snacka om service från VÄRLDENS BÄSTA VETERINÄR!!!!!!
kram
Bubblan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar