15 februari 2012

5 ÅR

För fem år sedan idag föddes min lilla dotter, eller ja liten å liten. Idag är hon fem år. Jag kan inte ens själv fatta hur fort tiden gått. En liten självständig tjej nästan jämt. Utom när hon är rädd för spöken o rävar o annat läskigt ;-) Jag är så himla glad för att jag har både en tjej o en kille. När jag var liten drömde jag om att ha en av varje och för femton dagar sedan gick det i uppfyllelse. Glad är ett ord som inte räcker till. Känns så härligt att få ha lite av varje. det ska bli så spännande att följa mina små godingar i deras liv. Hoppas att man kan vara lite till nytta som förälder när de blivit stora också. Ibland är jag väldigt glad för att jag är lärare och träffar barn och ungdomar av alla sorter, både de enkla och de svåra. Jag tror att jag kommer ha nytta av det som förälder. Men sedan sägs det ju att lärare är de besvärligaste föräldrarna också ;-)

Dagen har varit lite underlig i form av födesledagsfirande, alla paket blev inte riktigt inslagna och firandet blev i form av lite fulsång ( min sångröst kan man skämmas för helt klart ) och Hello Kitty glass. Jag tror vi får ta igen detta nästa år och fira vår tje ordentligt. Barnkalas är ju inte att tänka på eftersom Smul antagligen skulle dö om han fick en dagisförkylning. Så vi laddar med storkalas 15 feb 2013 :-)

Idag  har jag även hunnit med en tur ut i skogen med en av stalltjejerna. Hennes unghäst fick följa med på släp. Stackars kille, han fick verkligen jobba i våra galna backar, men han skötte sig exemplariskt. Även min lille kille jobbade superfint och var verkligen behjälplig hela tiden. Solen strålade så jag fick använda solglasögon, underbart!!!! Bifogar en gammal bild på vår coola tjej, också hon med solglasögon här. Gissar att hon är ca 3 år på bilden. Älskade barn!!!! <3


Kramar 
Bubblan

1 kommentar:

  1. Åh så söt!! Storkalas 2013, förbereder redan! (räknar att jag blir inbjuden :-P)

    Gratta så mycket från mig och Martin :-)

    SvaraRadera