4 februari 2012

Idag var en lite jobbigare dag!

Idag var det lite jobbigt ska jag säga. De har dragit ner på mina smärtstillande mediciner. Så mitt på dagen satt jag o grinade på rummet för att jag inte kunde gå upp och byta blöja på sonen. Känns ju helt fånigt att lipa över ett blöjbyte men så var det i alla fall. Sen låg jag halvt utslagen i sängen några timmar med enorma smärtor. Som tur var har jag haft en riktigt härlig barnmorska idag. Hon trollade fram mer mediciner, som inte hjälpte, men hon försökte i alla fall. Hon hade dessutom haft hand om en bekant till mig för några månader sedan. så jag visade henne lite bilder på kompisens son.

Under hela tiden här på sjukhuset har jag haft stora bekymmer med min andning. Det byggs om här på sjukhuset och jag har fullständigt slemmat igen i luftvägarna. Jag hostar som en tok, det är inte jätteskönt när man är nysnittad. Ikväll gick det helt fel och jag fick värsta astmaatacken. Jag har haft astmaatacker i samband med allergi men det här var något av det värsta jag varit med om. Min stackars man såg helt förskräckt ut. Men efter en stund kunde jag andas igen.

Smul kämpar på hos sig. an har fått testa någon annan sorts andning, det ser ut som om han ligger o skakar. men det har gett fina resultat. Syrseättningen är mkt bättre. Så imorgon kanske de kan ändra tillbaka till vanlig andning o sedan koppla loss lite slangar. Jag blir så himla otålig. Jag hatar ju att vänta som de flesta av mina vänner vet. och det här vill man ju inte vänta på. Man vill ju bara krama på den lille kraken och höra honom skrika lite så man kan hålla om o trösta honom. Idag fick jag i alla fall se hans ögon. De är vackert mörkblå. han har hållit om mitt finger. Hoppas de kan väcka honom snart, snart, snart!!!!  Men har man väntat i 8 månader så kan man väl vänta ett par dagar till!
kramar
Bubblan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar