12 april 2012

Ett litet...

Tänk vad små saker kan göra en glad. Idag var en sån dag. Onsdagar så städar jag alltid hela huset. Vi bor i ett rätt stort hus.

297 kvadratmeter närmare bestämt om man räknar alla tre våningarna. Tre toaletter och ett stort kök. Det tar en stund att städa vårt hus som du säkert förstår. Men en gång i veckan ger jag mig i kast med denna uppgift. Det måste ju göras nån gång hur som helst. Så på onsdagarna tar jag mig an denna ibland något övermäktiga uppgift. Jag börjar på övervåningen och jobbar mig nedåt så att säga. Alla golv dammsugas, sängarna bäddas och byts lakan i, golven och toaletterna skuras. Efter övervåningen är det lunchpaus o sen gör jag de resterande två våningarna. Dagen avslutas med att köra ett antal tvättmaskiner. Som tur är kommer min lilla mamma o håller mig sällskap o räddar upp mina goa barn på eftermiddagen. Just nu har maken beodrad övertid och den gör han på onsdagarna. Det betyder att han kommer hem strax före kl 22. Då har jag satt mig till ro i soffan, båda barnen nybadade och fikat är påsatt. Glöm inte heller att tända myspysbelysning som i vårt hus innebär värmeljus. Sedan är det dags för veckans höjdpunkt...Game of Thrones. En mycket bra serie som går på SVT just nu. Gillar man fantasy älskar man antagligen det här.Det gör vi!

Nåväl nu vet du ju vad jag gör på onsdagar men det var ju inte alls det som det är inlägget skulle handla om. Idag fick jag ett SMS från min gamla elev, när har du tid o fika löd det. När som helst när det gäller dig svarade jag. Max 20 sekunder senare ringde min telefon o på fredag får jag besök. Min gamla elev har nämligen tagit körkort idag. Gissar att jag blev SMS:ad ganska snart efter att lappen fanns i elevens hand. Så stolt o glad man blir när man får såna små meddelanden och fint besök. Det är snart två år sedan jag hade den här eleven men vi hörs fortfarande vid o ses ibland. Men så glad jag blev för att jag är en av de första som får besök. Så tänk på det. Skicka ett litet...meddelande till nån du bryr dig om och förgyll den personens dag. Tack D för ditt SMS idag o för att du fortfarande värdesätter sällskap från en gammal tant som jag!
Kram
Bubblan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar