5 februari 2011

Dag 13 En vanlig dag hemma hos mig

Jag kör en vardag för de är de ju flest av o mest lika varandra :-)
06.20 Upp o hoppa
06.21 Ut i stallet, släppa ut hästarna som går under smeknamen monstren :-)
06.30 Om jag hinner mockar och grejar jag i stallet fram tilll 06.45
06.45 In i duschen eller in i garderoben o planera dagens outfit, samtidigt vaknar ofta dottern och jag klär på henne medan maken duschar. Sminkning och å fix går i en makalös fart.  Att duscha tar typ max tre minuter, mer hinner man inte :-)
07.00 Brer mina frukostmackor
sen händer det alltid något så jag inte komemr iväg i tid :-(
07.20 åker jag hemifrån
07.50 Framme vid jobbet, försöker planera dagen
08.00.00 Första lektionen startar
Full fart fram till lunch
11.20 kastar i mig maten
11.40 Spelar fotboll med eleverna ( betald motion, JA tack :-)
11.20 Eftermiddagens lektioner börjar o jag har som vanligt inte hunnit gå på toa eller ha rast
14.40 Eleverna går hem för dagen
14.41 Jag sorterar datorer och städar lite här o där
15.10 Försöker sitta med lite planering
15.40 Har jag tur kan jag gå hem, men jag har sällan tur
16.30 Hämtar på dagis
17.10 Hemma
17.11 Har en liten tjej som skriker efter mat, jag fixar
17.40 Middag, jag hinner sällan äta
18.00 Ut i stallet och mocka, rida om jag orkar
20.00 Inne i soffan, vill helst sova men jobbar lite, medan jag glor på tv
22.00 Tror att jag ska gå å lägga mej, inser att jag måste jobba lite till
23.30 Trött, men hinner inte sova
00.30 Somnar på fläcken om det är en bra natt
01.30 Mest troligt att jag somnar.
06.20 Upp igen :-)

Vem sa att livet som dubbelarbetande heltidsarbetande lärare var enkelt :-)
Innemellan klämmer jag in lite ridlektioner för andra, en tur i skogen o lite städning av huster förstås. På helgerna är jag rätt trött så då går jag upp o släpper ut hästarna o somnar om ibland. det är gott :-) Eller varför inte en eftermiddagslur med dottern på soffan. Mysigt värre :-)
Kram
Bubblan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar